"" voor mij - voor jou: gehaakte hartjes met een extraatje

zondag 2 februari 2014

gehaakte hartjes met een extraatje

gehaakt-hartje-1

Al heel lang is het gebreide hart (met een pocket) van Imke een veelbekeken blogpost.

 [hartjes-voorkant3.jpg]
 
Nu zijn helaas de breipennen en ik niet bepaald vrienden…..daarentegen hou ik wel van haken en daarom dacht ik: kan ik geen gehaakte versie bedenken?
 
gehaakt-hartje-4
 
Bij haar vond ik een goed patroon, bestaande uit een gehaakt vierkant, een boog van driedubbele stokjes aan 2 van de zijkanten en het geheel omhaakt met stokjes.
Het vierkant heb ik twee keer gehaakt, aan twee kanten vastgenaaid aan het hartje, de bovenste punt omgeslagen en met een knoop vastgezet.
 
gehaakt-hartje-3

gehaakt-hartje-2
 
Het oranje hartje is iets kleiner, in plaats van een begintoer van 12 vasten, ben ik met 8 vasten begonnen, zo is het hart opgebouwd (paars: 8 vasten en 8 toeren, blauw: 8 dubbele stokjes, beige bovenin: 3 halve vasten, punt onderaan: vaste – stokje – vaste, omhaakt met vasten):
 
gehaakt-hartje-5
 
groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...