"" voor mij - voor jou: koekjes en linkjes

dinsdag 11 februari 2014

koekjes en linkjes

Koekjes eten en linkjes bekijken gaat prima samen.
Dit zijn magnetronkoekjes, supersnel klaar en echt lekker!
Hoe je ze maakt staat onderaan dit bericht.
 
magnetron-koekjes-1magnetron-koekjes-5
 
Maar eerst als afsluiting van een hele rij hartjesberichten wat linkjes naar een stel hartjes uit de oude doos (ons eigen archief), ze zijn wat stoffig geworden, maar nog steeds leuk.

In februari 2012 hadden we een hartjesweek, een paar projecten die wij goed geslaagd vonden waren:
 
tasboekje6 notitie boekje uit 1 vel papier image borduur patroon
Iene met
hartjes
ballonnen
mobile-detail minimobile image labels
 
Maar er zit nog meer in die oude doos…
Een kleine greep:

hartjes-en-vilt-1 gehaakt hart met naaldvilt hartje hartjes van stof
hartjesquilt-2 hartjesquilt zasje-1 kadotasjes
hartendoosje-1 gepimpte chipskoker  kadolabel-1 kadolabels
image roze wolk van vilt image hartjesslinger
van stof
image hartjesslinger van papier (met opbergdoosje) hart-en-huisje-1 van ijzerdraad en wol
image wiebelhartjes image hartjes op een kaart
 
En dan de koekjes.
Handig wanneer je onverwacht visite krijgt of zomaar zelf zin krijgt in iets lekkers. Terwijl het water voor thee aan de kook komt, maak je ze en tegen de tijd dat je de kopjes volschenkt zijn ze klaar. Verser kan niet ☺.
 
Je hebt nodig: 2 plakjes (diepvries)bladerdeeg, suiker en kaneel. En een velletje bakpapier.
Snij elk plakje in vieren. Ik heb uit de vierkantjes nog hartjes gesneden.

magnetron-koekjes-2
 
Maak ze iets vochtig met water of melk (ik heb een kuipje koffieroom gebruikt) en bestrooi ze met kaneel en suiker. Leg ze dan in een cirkel (anders bakken ze niet gelijkmatig) op het bakpapier en bak ze tussen de 3 en 4 minuten op de hoogste stand (bij mij 800 watt en 3 minuten).
Ze zijn goed als ze bij het opendoen van de magnetron niet meer in elkaar zakken.

magnetron-koekjes-3

Doordat ik hartjes heb gesneden had ik allemaal kleine frutsels over. Daar heb ik “ambachtelijke” (haha, vanwege de vorm) zoute koekjes van gemaakt.
Ze zijn bestrooid met zeezout en peper en om uit te proberen heb ik er bij 3 wat gerooktepaprikapoeder bij gestrooid.

magnetron-koekjes-4
 
Ze waren in een ommezien op……….
 
groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...