"" voor mij - voor jou: het vuurtorenboekje

woensdag 16 mei 2012

het vuurtorenboekje

vuurtoren-1

Er was eens…..een Iene die dol was ( /is ☺) op servetjes……
Op een dag besloot ze om met behulp van allerlei servetjes uit de (grote) voorraad en oude bookazine een heleboel tissuepapiertjes te maken.

vuurtoren-

Er bleek al snel dat de tissuepapiertjes een boekje wilden worden.
Zo gezegd , zo gedaan. Het zijn steeds afwisselend 2 verschillende pagina’s en 2 dezelfde. De van elkaar verschillende pagina’s zijn leeg gebleven, want ik vond ze zo al leuk genoeg. de bladzij rechtsonder heeft onbedoelde maar wel erg interessante schroeivlekken door een te hete strijkbout…..

vuurtoren-3

Het boekje is gebonden in een soepdoosje. Het doosje is beplakt met 2 laagjes servet: één effen donkerbruin en daarover één met oranje/bruine motiefjes.  Een naamplaatje van geëmbossed aluminiumfolie met stempellettertjes gemaakt en dat wat gekleurd met alcoholinkt.

vuurtoren-7

Ik heb aan voor- en achterzijde eyelets ingeslagen en na veel puzzelen een leuke manier gevonden om daar touw doorheen te rijgen.

vuurtoren-2

En waar blijven nou de vuurtorens???????
Hier bijvoorbeeld:

vuurtoren-4

De foto is een plaatje van internet, kleur veranderd naar sepia en daarna het rood van de vuurtoren weer teruggebracht (photoshop elements)
Op Ameland waren Imke, mijn dochter en ik vorig jaar in mei, een lang weekend, een huisje pal onder de vuurtoren, hetzelfde weekend in mei als het aankomende, waarin wij, alweer met z’n  drieën ………

vuurtoren-5

……….. tijdens een lang weekend de vuurtoren op Vlieland gaan bekijken.
Het weer ziet er minder gunstig uit dan vorig jaar, maar plezier zullen we vast wel hebben!

vuurtoren-6

We nemen spelletjes mee en ik neem dit boekje mee: een superhandzame dwarsligger met verhalen die op Vlieland spelen.

Groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...