"" voor mij - voor jou: hallo Gregorius de uil

vrijdag 6 januari 2012

hallo Gregorius de uil

Vandaag is het Driekoningen.

Hoe combineer je 3 wijze koningen uit het oosten met een nieuw vogeltjesbericht?
Nou, heel eenvoudig,  je maakt gewoon even een schilderijtje (“even” is een grapje) met 3 wijze vogels, uilen dus.
En omdat ze niet in het oosten wonen, maar in het midden van het land (net als ik…) hebben ze mooie namen uit de Utrechtse geschiedenis gekregen: Gregorius, Godebald en Ghisbert (de letter G was aan aan de beurt).

3-wijze-uilen
3 wijze uilen
3-wijze-uilen-3
waarover spraken zij....
3-wijze-uilen-2
tak met pootjes























































 hoe ik het gemaakt heb in het kort:
  • canvas doek 20x 30 beplakt met stukjes papier uit o.a. een woordenboek en een oud rekenboekje (wijze uilen hè…..).
  • het witte deel van een servetje er overheen geplakt voor de structuur en om er één geheel van te maken en er wat stippeltjes en ruitjes op gestempeld.
  • uiltjes geknipt uit de voorkant van een oud schrift met veertjespatroon.
  • de kop aangegeven met 3 laagjes wit servet.
  • pootjes gemaakt van bruingeverfd chenilledraad.
  • tak (door de storm uit de boom gewaaid) met hotglue opgeplakt.
  • tapetransfer gemaakt van de namen en geplakt op de achterkant van een houten dierendominostukje (kringloop) (houten stukje eerst gebeitst).
  • rood lint om de zijkanten geplakt.
3-wijze-uilen-5

Zo dus, ongeveer.
Het was een erg leuk project en ik vind het geslaagd! Ik ga de uilen in de kamer ophangen. (inmiddels gedaan, kijk maar)

RIMG0899

groetjes

Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...