"" voor mij - voor jou: kerstster

zondag 1 december 2019

kerstster

De opdracht: Maak iets met knopen op een canvasdoek (30 bij 30) met het thema kerst.

Daar moet ik wel even over nadenken want ik wil het natuurlijk net even anders.
Dus ....ik draai het canvasdoek om en zo heb ik gelijk een mooi kader.
Dit ga ik met fluweelstof omtrekken. Ik weet niet hoe je de hoeken netjes moet doen dus ik probeer maar wat. Gelukkig zie je het door de stof niet zo en de minst mooie kant doe ik onder en op de hoeken een knoop.
Knopen heb ik genoeg alleen niet in de goede kleur. Dus eerst maar knopen verven.
Van stevig doorzichtig plastic knip ik een ster en doe er alvast een draad aan.
Dan de knopen plakken. De eerste doe ik met houtlijm maar ga dan verder met dubbelzijdig plakband (de gele) dat blijft iets beter zitten heb ik het idee.

Dan een gaatje boren (met het handboortje). ik brobeer het iets schuin te doen zodat het gaatje aan de bovenkant mooi in het midden zit en aan de binnenkant dicht tegen de rand aan zodat de ster goed vrij hangt.
Tot slot nog een kraal bovenop.









groetjes van Imke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...