"" voor mij - voor jou: locus communis 1

maandag 17 juni 2019

locus communis 1

Locus communis is de Latijnse naam voor commonplace book, een boek of schrift waarin je van alles verzamelt wat je mooi of leuk of belangrijk vind. Het is een al heel oud begrip, in de middeleeuwen heette het florilegia, wat ongeveer bloemlezing betekent.

Ik ga er eentje maken, en het lijkt me leuk het proces te beschrijven en te laten zien.

Eerst verzamel ik papiertjes:


Ik kwam nog een reep nepleer tegen

Dat ga ik aan de binnenkant beplakken met tissuepapier, omdat de binnenkant lelijk is en om wat extra stevigheid te geven.


Ook heb 2 katerns van elk 8 dubbelgevouwen A4tjes en in het midden 2 dubbelgevouwen aquarelvellen met 2 dunne scrapvellen, zo’n 70 blz. in totaal, ik moet nog meer zien of ik hem gevuld krijg….Maar er mag van alles in en het is niet de bedoeling dat het het één keer af is.

wordt vervolgd……

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...