"" voor mij - voor jou: een boekje

donderdag 17 april 2014

een boekje

we zijn wel in de boekjesmodus de laatste tijd…. (tot bijv  het haakvirus weer toeslaat…)
onderzetter-boekje-1

onderzetter-boekje-2

10 katernen, in totaal 40 pagina’s. Elk katern bestaat uit 1 dubbelgevouwen stuk stevig papier (reuze handig: een simpel pakje van 10 blanco dubbele kaarten op maat knippen) en een dubbelgevouwen 80 grams vel in dezelfde kleur.

onderzetter-boekje-3

Dit is de binnenkant van het kaft, het is……..een onderzettertje ☺
Ik kwam zo’n leuk setje tegen, dat kon ik niet laten liggen (en dat hoefde ook niet voor minder dan 1 euro)

onderzetter-boekje-4

links de onbewerkte onderzetters, helemaal rechts details van de bewerkte (klik voor vergroting).

onderzetter-boekje-5

Het is mijn eerste poging koptische steek met 2 naalden (ging goed) en een enkel kaft (de kleine boekjes hadden een dubbelgevouwen kartonnetje als kaft)
Om de gaatjes af te werken cq te accentueren heb ik pailletjes gebruikt.

Nog wat details:

onderzetter-boekje-6

de bovenkant van de onderzetters heb ik een laagje craquelé gegeven (distress crackle paint clear rock candy) en gekleurd met distress vintage photo stempelinkt.

Het was weer leuk om te doen en nu heb ik nog 2 onderzettertjes over…ik denk dat ik nóg een boekje ga maken….

groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...