"" voor mij - voor jou: handig navulbaar notitieboekje

zaterdag 3 december 2011

handig navulbaar notitieboekje

Dit notitieboekje is heel makkelijk om te maken en is bovendien een leuk kadootje.

navulbaar-notitieboekje-1


Het handige is ook dat wanneer  het boekje volgeschreven is, je in een ommezien een nieuwe vulling maakt.
De vulling bestaat uit 2 keer 2 A4 vellen, dat zijn 28 blaadjes – 56 pagina's,
Wat heb je nodig:

  • 1 vel stevig A4 papier. Ik gebruikte vellen van 160 en 120 gr.
  • 4 vellen schrijfblokpapier (ook ongeveer A4). Ik had nog een fijn oud blok, met al mooi vergeelde randjes. Maar nieuw kan natuurlijk ook …
  • 2 plakbandjes naar keuze. Ik gebruikte ons zelfbedachte plakband.
  • eventueel wat versierseltjes. Ik heb bijvoorbeeld 1 boekje met poëzieplaatjes en  1 met zelfgemaakte papieren “buttons”.
  • op de voorkant van het rode boekje heb ik 3 uitgeknipte plaatjes met glossy accents een glanslaagje gegeven.

Werkwijze:
  • teken de maten af op de achterkant van het papier dat je als omslag wilt gebruiken aan de hand van dit voorbeeld (klik om te vergroten)

navulbaar-mapje

  • vouwen op de vouwlijnen, uitknippen of uitsnijden langs de ononderbroken lijnen.
  • van het smalle middenstuk (langs de lange kant) nog een klein randje afsnijden en in het midden van het bovenste deel vastplakken.
  • precies langs de randen van dat stukje een vouwlijn rillen.

navulbaar-notitieboekje-2

  • de bovenste flapjes naar binnen vouwen en de onderste delen er op vastlijmen (de vouwlijnen naast het middenstukje vrij laten).
  • dan zitten de boven- en onderkant dicht.
  • de openingen binnenin blijven open, daar schuif je straks het eerste en het laatste vel van de vullingen in.
navulbaar-notitieboekje-9
  • de buitenste opening plak je dicht met een mooi plakbandje.
  • bij het rode boekje heb ik een plakbandje volgens deze methode geplakt,
  • bij het grijze boekje een plakbandje volgens de krantenmethode.

navulbaar-notitieboekje-3

  • 8 blaadjes van 20 bij 13 uit 4 vellen schrijfblokpapier (of ander lijntjes- of ruitjespapier)  snijden of knippen.
  • 4 blaadjes dubbelvouwen, vastnaaien in het midden, eventueel de randjes bijsnijden. De andere 4 blaadjes ook, zodat je 2 katerntjes hebt.
navulbaar-notitieboekje-4
  • het eerste blaadje van het ene deel en het laatste blaadje van het tweede deel in de openingen van het kaft schuiven.
  • de blaadjes eventueel versieren met een tekeningetje of plaatje., ik heb in word een velletje papieren “buttons” gemaakt.
navulbaar-notitieboekje-5
  • het papier dat ik gebruikte was te dun om op te stempelen, maar heb je steviger papier, kan dat ook natuurlijk.


En dan heb je zoiets (of mooier nog…..):

navulbaar-notitieboekje-7

navulbaar-notitieboekje-8

Succes en veel plezier (als je er ook één gaat maken…)
Evelyn

Pin It!

10 opmerkingen:

Kleurrijk zei

Ik ga het zeker proberen. Ik vind het heel leuk.

Linda zei

Dit is een tof schriftje. Heel origineel en knap uitgevoerd.
Groetjes,
Linda

Gerd@ zei

Ik vind het ontzettend leuk en heb het idee opgeslagen bij mijn nog te doen lijst ... die lijst is lang maar dit boekje ga ik zeker een keer maken ....
Fijn weekend ... Groetsss Gerd@

Janine zei

helemaal leuk, komt ook weer op mijn todo list. ☺

Anneke zei

Heel leuk, bedankt voor de werkwijze!

Pleuntje zei

Leuk gemaakt. Bedankt voor de tip. x Petra

Betsy zei

Mooi! Dank je wel voor de duidelijke werkbeschrijving.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jolette zei

Leuk!!!
Om te onthouden...

Desirée-ScrapDees zei

oh wat ziet dit er leuk uit zeg, gaaf gemaakt joh!

brigitte zei

super leuk boekje.
Zo handig dat het opnieuw te vullen is.
Groetjes Brigitte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...