"" voor mij - voor jou: kaft voor een schrift maken

dinsdag 28 juni 2016

kaft voor een schrift maken

Ik had een schrift nodig.
Nu heb ik er nog een stel in de voorraadkast liggen (nog van dit project), maar die zagen er wat saai uit.
Ik wilde iets leuks, iets eigens.
Dat kan natuurlijk op een simpele manier: oud kaft eraf, nieuw kaft van een mooi papiertje erom.
jaja…
neenee…zo simpel is het natuurlijk niet…..
Maar met wat kleine aanpassingen aan het oorspronkelijke plan lag er toch in relatief korte tijd een resultaat op tafel waar ik erg blij mee ben.
gepimpt-schrift
Even snel een kaftje snijden ging niet…..het papier was te smal.
Maar daar is makkelijk iets aan te doen, 2 delen geplakt op een rugdeel (en met dubbelzijdig bedrukt papier past het altijd mooi bij elkaar)
gepimpt-schrift-2
gepimpt-schrift-3
Ik heb de nietjes uit het schrift gepeuterd, het oude kaft eraf gehaald, 2 extra gaatjes in het midden geprikt en alles met de cahiersteek en een mooi blauw draadje aan elkaar genaaid.
gepimpt-schrift-4
(overzichtsfoto voor pinterest)
gepimpt-schrift-pinterest
groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...