"" voor mij - voor jou: gehaakte kraag

donderdag 30 april 2015

gehaakte kraag


Op youtube zag ik een filmpje over het haken van een los kraagje.
Dat wilde ik wel eens proberen, want ik kocht pasgeleden een zwart t-shirt-achtig jurkje en daar zou zo’n kraag best leuk bij staan dacht ik. Maar ik wilde het eerst met wat dikkere wol uitproberen, (dikke wol, snel klaar…) alvorens een hoop tijd te besteden aan priegelig haakwerk.

En eigenlijk vond ik hem best leuk van stoere wol! En een stoere knoop (die ik ooit eens van Imke kreeg).
Maar ik wilde wel een losse kraag, want misschien wil ik ook wel eens zonder, of met een kraag in een ander kleurtje. Dus daar moest ik iets voor bedenken. De hals van de jurk is nogal ruim, dus zo’n wijde kraag blijft niet vanzelf goed zitten.
Ik bedacht ineens dat een haarspeldje misschien wel zou werken..


De haarspeld heb ik op 3 plaatsen (schouders en middenachter) aan de achterkant van de kraag vastgenaaid. Nu hoef ik hem alleen maar op de jurk te schuiven en dat zit prima. Je voelt en ziet er niets van.
Ik ga vast en zeker nog een fel gekleurde kraag haken.
En ook eentje om af en toe op één van deze twee jurken te dragen.

(hoop wel dat het een beetje een lekkere zomer wordt, jurkjesweer dus….)
Oja, de link van het filmpje: gehaakte peter pan kraag

groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...