"" voor mij - voor jou: gehaakte kraag

donderdag 30 april 2015

gehaakte kraag


Op youtube zag ik een filmpje over het haken van een los kraagje.
Dat wilde ik wel eens proberen, want ik kocht pasgeleden een zwart t-shirt-achtig jurkje en daar zou zo’n kraag best leuk bij staan dacht ik. Maar ik wilde het eerst met wat dikkere wol uitproberen, (dikke wol, snel klaar…) alvorens een hoop tijd te besteden aan priegelig haakwerk.

En eigenlijk vond ik hem best leuk van stoere wol! En een stoere knoop (die ik ooit eens van Imke kreeg).
Maar ik wilde wel een losse kraag, want misschien wil ik ook wel eens zonder, of met een kraag in een ander kleurtje. Dus daar moest ik iets voor bedenken. De hals van de jurk is nogal ruim, dus zo’n wijde kraag blijft niet vanzelf goed zitten.
Ik bedacht ineens dat een haarspeldje misschien wel zou werken..


De haarspeld heb ik op 3 plaatsen (schouders en middenachter) aan de achterkant van de kraag vastgenaaid. Nu hoef ik hem alleen maar op de jurk te schuiven en dat zit prima. Je voelt en ziet er niets van.
Ik ga vast en zeker nog een fel gekleurde kraag haken.
En ook eentje om af en toe op één van deze twee jurken te dragen.

(hoop wel dat het een beetje een lekkere zomer wordt, jurkjesweer dus….)
Oja, de link van het filmpje: gehaakte peter pan kraag

groetjes van
Evelyn

Pin It!

10 opmerkingen:

Ria A.-S. zei

Mooi!
De wol, de knoop, de tip van het haarspeldje.
Ik vind dit eigenlijk nog mooier dan een kraagje van dun garen, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Dank je wel voor de tip en een fijne dag!

Elizabeth zei

heel leuk...en eigenlijk is die dikkere wol wel een goed idee omdat het origineler is.
Wat een goed idee met die schuifspeldjes. Ga ik onthouden.

Els04 zei

Geweldig idee en mooi gemaakt!

Truus zei

Bedankt voor dit idee en patroon.Was al een poosje op zoek naar zoiets.
Van het dikkere garen vind ik best mooi al ben ik meer van het gepriegel,maar dit is mooier.
Vroeger maakte mijn Moeder ook losse kraagjes en dan maakte ze er een stukje aan dat onder het shirt/jurk ging en werd vastgezet met drukknoopjes.Dit is eenvoudiger en net zo goed.
Ben benieuwd naar je andere kragen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Angélique zei

Leuk idee met een leuk resultaat!

Betsy zei

Lekker stoer met die dikke wol. Ziet er mooi uit. Goed idee van de haarspelden. Echt een tip om te onthouden.

lieve groet,
Betsy

Dinah zei

Heel leuk idee en zo pimp je snel een jurkje of een trui. Like in!

Lieve groet, dinah

Rita Janssen zei

Heel leuk, hij staat perfect op je blouse!
Grtjes, rita.

ANNA zei

Supergoede uitvinding met die haarspeldjes! Een los kraag gaat altijd verschuiven.
Kreatieve groeten van Anna.

ida zei

Heel erg leuk, ga ik ook eens proberen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...