"" voor mij - voor jou: werk in uitvoering

donderdag 13 maart 2014

werk in uitvoering

Ik heb van alles voorbereid om miniboekjes met koptische binding te maken (d.i. oefenen en nog eens oefenen op nette steekjes...):
  • katerntjes op maat
  • karton voor de voor-en achterkant
  • leuke plaatjes gezocht om achter de raampjes te plakken
  • garen voorbereid (gewaxt)
 
Exif_JPEG_PICTURE


Onderin de naaidoos deed ik nog een vondst! Uit een ver quiltverleden vond ik 2 kromme naalden en een wax-dingetje:


oefenboekjes-2


En toen ik naar garen zocht, vond ik tussen de klossen die ik in de loop der tijd bij de kringloop heb verzameld, mooi linnen draad!


oefenboekjes-3


het stickertje zit er nog in:


oefenboekjes-4


Maar omdat het nog steeds oefenboekjes zijn, heb ik ook wel zin om mooi gekleurd borduurgaren uit  te proberen:


oefenboekjes-5


Ik kwam alleen één probleempje tegen:


oefenboekjes-6


De was is een beetje uitgedroogd (is ook al een jaar of 20 oud…) en laat witte schilfertjes achter op de draad.  Misschien zou ik het een keer kunnen smelten en zien hoe het dan weer stolt en anders schijnt je ook een draad langs een waxinelichtje te kunnen halen (hoewel dat geen echte was is natuurlijk).


A.s. maandag bij Imke lekker oefenen, en als het een beetje lukt kan ik volgende week het resultaat laten zien. Als het niet lukt, kan ik het natuurlijk ook laten zien, als voorbeeld van hoe het niet moet…. ☺


groetjes
Evelyn

Pin It!

7 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Ben benieuwd naar het resultaat. Ik weet niet (meer) wat een koptische verbinding is.
Ik zou de was niet laten smelten. Misschien is alleen de buitenkant verwarmen en weer laten stollen genoeg. (in je handen, verwarming, föhn???) Ik heb ooit gelezen dat als je het smelt de samenstelling ook veranderd.

Angélique zei

Het zal vast wel lukken, maar het belangrijkste is dat jullie plezier beleven aan het maken, Ik ben benieuwd naar de resultaten ;-)

Anoniem zei

Wie wat bewaart,heeft wat!
Ben zeer benieuwd naar je resultaten,al lijkt me het borduurgaren niet sterk genoeg voor een binding.
Succes en geniet van het mooie weer!
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanine zei

Ik wax met bijenwas. Daar moet het eigenlijk mee. Maar toen ik er nog geen had heb ik het gedaan met een waxinekaarsje. En dat lukte ook.
Het borduurgaren is niet zo geschikt. Is moeilijk omdat het zes en niet 1 draad is. Je hebt de perlé nodig. Deze is perfect geschikt. Ik koop mij strengetjes perlé ook in de kringwinkel.

Groetjes,
Jeanine

Rita Janssen zei

Heel benieuwd naar het resultaat van je boekjes, ik zou er nog niet over denken om aan zoiets te beginnen! Maar jij vind het leuk, dus doen zou ik zeggen!
Grtjes, rita.

Gery zei

Alle materialen, die je klaar hebt liggen, zijn al een plaatje.
Gaat dus vast helemaal goedkomen en ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat. Mooie verzameling garens heb je trouwens, vooral die grote klossen: schitterend! En dan van de Kringloop!!!! Moet toch eens vaker gaan struinen (zonder mijn man dan :-))) die vind alles te lang duren.
Groetjes Gery

Dymphie zei

dat soort schatten kom ik bij de kringloop nou nooit eens tegen :)
Succes met boeken naaien, ziet er nu al mooi uit met al de materialen die je hebt klaarliggen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...