"" voor mij - voor jou: roze wolk

donderdag 11 juli 2013

roze wolk

roze-wolk-1
soms is de lucht blauw

soms is de lucht grauw

maar de wolken zijn roze

als ik denk aan jou

             - - -

uit de wolken valt regen

of sneeuw, volgens Bartjens*

maar uit mijn roze wolk

regent het hartjes







*Willem Bartjens (Amsterdam, 1569 - 1638) was een schoolmeester die bekend is geworden door zijn rekenboek "De Cijfferinghe van Mr. Willem Bartjens". Bartjens leeft in de Nederlandse taal nog altijd voort in de uitdrukking: "Volgens Bartjens...". Dit geeft aan dat een berekening of een zin kloppend of logisch is, verwijzend naar het door hem geschreven rekenboek.
bron: wikipedia


Wolk en hartjes van vilt, hartjes bestempeld met stazon inkt, 2 wolkjes met een rijgsteekje op elkaar genaaid met 3 wattenschijfjes als vulling.

roze-wolk-2roze-wolk-3

groetjes van
Evelyn

Pin It!

6 opmerkingen:

Angélique zei

Wat heb je dat weer leuk bedacht Evelyn!
IK vraag mij af: wat was er eerder, de tekst of de wolk?

Goudhaartje zei

Wat een leuk en simpel idee. Ook erg leuk om met kinderen te doen in de vakantie.
Bedankt, liefs Nana

iene zei

@ Angelique: een wolk met hartjes is een idee wat al heel lang in mijn hoofd zat, en tijdens het maken schoten me vanzelf bijpassende woorden in gedachten ☺

Angélique zei

Dan schut jij ze zo uit je wolk, uh... mouw :-)

Ludmila Gallarate zei

Que bonitas ideas..... besos

Rita Janssen zei

Een heel leuk en fleurig idee, die roze wolk met hartjes eraan!
Grtjes, rita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...