"" voor mij - voor jou: het groene boekje

donderdag 6 juni 2013

het groene boekje

(Werk in uitvoering)

Het is nog niet af, maar ik laat het toch alvast zien, want ik denk dat het best leuk gaat worden….

Vorige week was ik bij de Action. Daar viel mijn oog (oh-oh ☺) op een setje kaarten met enveloppen, onbedrukt en aan de binnen- en buitenkant gekleurd. Ik had dat natuurlijk ook zelf kunnen snijden uit gekleurd karton, maar dan had ik niet die leuke bijpassende enveloppen gehad en die maken het nu juist interessant.

Ik kocht ook een rolletje tape en besloot om met deze twee action-artikelen (samen zo ongeveer 1 euro ☺) een boekje te gaan maken.

Omdat ik een bijzondere manier van binden heb bedacht, moesten de ruggetjes verstevigd worden om uitscheuren tegen te gaan. Tape dus!

kaartenboekje-2

Ziet er al leuk uit hè!

Toen knipte ik uit 4 van de 8 enveloppen mini-envelopjes om een label in te doen:

kaartenboekje-3

De lijmrand van de envelop gesneden, anders werd de verhouding flapje-flopje niet mooi:

kaartenboekje-4

tape erlangs en in een kaart geplakt, dat 4 maal:

kaartenboekje-5

Van de overgebleven enveloppen knipte ik labels en van de afgeknipte flap van de envelop een extra inlegvel. Daar heb ik nog geen foto van, geen tijd gehad, en nu is het te donker….

Van de resterende restjes kan ik misschien achtergrondjes voor tekstblokjes knippen.
Want het boekje moet natuurlijk wél gevuld worden! Ik heb al een idee, maar daar ga ik nog even lekker over brainstormen met mezelf, net als over de binding, ik heb al wel een plaatje in mijn hoofd, maar eerst maar eens bekijken of het uitvoerbaar is….

wordt vervolgd dus! (altijd fijn zo’n nieuw bedenksel…☺)

groetjes van
Evelyn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...