"" voor mij - voor jou: doosjes maken

donderdag 9 mei 2013

doosjes maken

Een tijdje geleden zag ik bij Helmi hele grappige doosjes. Die wilde ik ook wel eens maken…
Terwijl het idee nog wat lag te sudderen in mijn hoofd, kwam ik op haar blog en zag daar leuke dekseltjes van doorzichtig plastic met een washitape randje om de boel goed bij elkaar te houden.
En door een beetje lenen hier en een beetje lenen daar ontstonden deze exemplaren:

doosje-2

Doorzichtige plastic vellen had ik niet…….maar wel lamineerfolie! En zo kwam ik op het idee om te stempelen op de binnenkant van het lamineerfolie:

doosje-1

Een gedroogd bloemetje of blaadje is ook leuk:

doosje-3

Hier heb ik de binnenkant van het folie eerst met een stempel een blokjespatroon gegeven, daarna een gedroogd bloemetje er op en toen door het lamineer-apparaat:

doosje-4

Nog wat plaatjes:

doosje-5
doosje-6

Het grote doosje is uit een vel van 21 bij 21 (de korte kant van een A4), daar blijft een doosje van 7,5 bij 7,5 bij 4 cm. van over.
De kleine doosjes zijn van een velletje van 15 bij 15, dan wordt het doosje uiteindelijk 5 bij 5 bij 2,5 cm.
 
doosje-7


Het was weer een leuk projectje en iets om te onthouden….
 
groetjes van
Evelyn

Pin It!

14 opmerkingen:

Peet zei

Wat een leuk idee en mooi om zoiets kado te geven en/of te krijgen.
Erg leuk!


Lieve groetjes, Petra

Jolette zei

Erg leuk idee!!!
Er begint hier ook wat te borrelen....Thanx!

Annie zei

nou, lamineerfolie heb ik ook nog ... en dus "leen" ik weer even bij jou!
groetjes, Annie

Angélique zei

Dat is zeker om te onthouden en dat ga ik ook proberen te doen; een super leuk idee! DAnk je wel weer!

Birgitte aka Bietje zei

Schattige doosjes. En wat een super idee om lamineerfolie te gebruiken. Je kunt er dan ook bv. een foto in doen. Leuk voor moederdag.

Zonneprinsesje maakt zei

Hoi, ik kwam bij toeval op je blogje terecht. Wat een leuke en creatieve doosjes. Dit wil ik zeker zelf ook eens proberen.
Ik maak vaak juweeltjes en deze doosjes zijn perfect om iemand een kleinigheidje cadeau te doen.

Maria zei

Leuk idee! Ga ik ook eens proberen!

miekemoeche zei

wat een prachtige doosjes! Tof idee met die doorzichtige dekseltjes. Dat wil ik ook wel 's proberen! Tof!
(ik ben gek op van die kleine doosjes en vind het ook leuk om ze te vouwen, alleen heb ik vaak het probleem dat de dekseltjes nèt iets te nipt zijn)

Brigitte Roedolf zei

Schattige doosjes.
Slim dat lamineer idee. Kun je er nog iets passends tussen plakken.
Groetjes Brigitte

Anoniem zei

Wat weer een geweldig idee! En zo grappig zonder knippen/plakken!
En bedankt voor de tip van de site van Hermi.Daar stond een idee voor een bruiloft-pompons maken.Volgende week trouwt mijn dochter en die pompons kan ik nog wel maken als versiering.
Bedankt!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

Betsy zei

Geweldig idee om te stempelen op het plastic. Ziet er heel mooi uit! Dank voor de tip.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Janny, Especial and More zei

Wat een leuk doosje met zo'n doorzichtig deksel.

joke zei

Wat een leuk idee om te stempelen op het folie. Mooie doosjes.
De Hema verkoopt (behalve de matte, heel goedkope) ook heldere zichtmapjes, dat is wat zachter plastic.

ida zei

Wat weer een leuk idee!!.. 't ziet
er heel mooi uit!

groetjes Ida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...