"" voor mij - voor jou: ouderdom komt met gebreken (en een knipoog)

woensdag 6 februari 2013

ouderdom komt met gebreken (en een knipoog)

 Jaren geleden maakte ik dit beeldje van zelfhardende klei, ijzerdraad en een piepschuim bal. Het is ongeveer 22 cm hoog.

beeldje-1


Hoe ouder je wordt, hoe meer deukjes en breukjes je oploopt en dat geldt zeker voor deze dame…
Daarom heeft ze nu:

-een zere nek….

beeldje-3

-een kapotte knie

beeldje-2

-en een liesbreuk….

beeldje-4

Repareren wordt niet mooi, ik krijg ook nooit meer dezelfde kleur verf. Misschien  moet ik maar wat pleisters plakken, of misschien is het wel tijd voor het oude-beeldjes-huis ( ook wel “kliko” genoemd )…

groetjes van
Evelyn

Pin It!

12 opmerkingen:

Janine zei

Haha, nou ja, niet leuk voor haar natuurlijk al die breuken, maar wel een leuk verhaal. En een mooi beeld ook, ik heb er nog nooit mee gewerkt, maar het ziet er zeer mooi uit. Ik zou maar inderdaad wat pleisters pimpen en hopen dat het bij deze breuken blijft ;))

Birgitte aka Bietje zei

Zonde om het te verbannen naar het oude-beeldjes-huis. Het is zo'n mooi beeld. Misschien moet je hem maar helemaal overschilderen in een nieuwe kleur. Of kun je de breuklijnen verbergen met een mooie ketting om de nek, iets gedrapeerd over de heup en een bandanaatje over de knie geknoopt. Ziet het er weer heel anders uit.

Maddy zei

Hihihihi...nou zo voel ik me af en toe écht, moet ik dan ook de kliko in??!! Het staat eigenlijk best wel heel mooi symbool voor "de gebreken komen met de jaren", ik zou het gewoon zo noemen en zo laten, vind het wel humor met diepgang:-)!! Heel mooi gemaakt trouwens! Grtzz..Maddy

Dinaz zei

Mooi gemaakt!
Weg gooien is zonde...daar krijg je spijt van.

Lekker laten staan :o)

Groetjes Dinaz ♥

Pleuntje zei

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.......
maar misschien verdient ze een tweede kans en moet je het inderdaad een beetje opvullen en in een nieuwe kleur schilderen, als dat niks is, kan het je altijd nog doneren aan de kliko. X

brigitte zei

Met de andere ben ik het wel eens hoor.
Ze is te leuk om haar te ruste te leggen. En mocht het repareren niet lukken kan dat altijd nog.
Succes.
Groetjes Brigitte

CS zei

Een mooi beeld, misschien met mooie papiertjes decoupage toepassen?!
Dan hier en daar een ketting, veertjes of bloemetjes?
Gr CS

Bernardine zei

Sommigen worden ook mooier als ouder worden.....
Ook als ze wat ope- of reparaties hebben ondergaan ;-)

Elizabeth zei

ik zou t niet wegdoen als ik zo'n mooi beeldje had..dan maar met butsen en breuken.

Rita Janssen zei

Spijtig dat je het niet kan repareren, maar ik zou ook hartpijn hebben om zo'n mooi zelfgemaakt beeld weg te doen. Is er echt geen ander alternatief? Kan je het geen jurk aandoen of zo?
Groetjes, rita.

Betsy zei

Ik sluit me helemaal aan bij de andere dames: geef haar toch nog maar een kans! En jullie kennende, kan daar nog wel eens iets heel moois uit voortkomen ;)
Deze dame hoort echt nog niet in het oude-beeldjes-huis thuis!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jessica Postema zei

Ach arme oude dame. Tijd voor een nieuwe jonge frisse meid? ben benieuwd of je hem nog verder restaureert of dat ie inderdaad in de kliko belandt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...