"" voor mij - voor jou: tutorial bloem van wol

woensdag 31 oktober 2012

tutorial bloem van wol

Toen ik voor de warme jasjes een bloemetje wilde maken, ben ik wat gaan rondsnuffelen op internet. Ik zag heel veel leuke bloemetjes, maar vooral de zogenaamde “loom” bloemetjes spraken mij op dat moment erg aan.

bloemetjes

Vroeger heb ik zelf zo’n apparaatje met losse pinnetjes gehad, maar dat is al heel erg lang geleden….later heb ik er wel eens een gekocht voor mijn  kinderen, maar die hebben geen “wolvingers” en waarschijnlijk is dat apparaatje naar de kringloop verhuisd (en daar is nu iemand vast erg blij mee).
Ik dacht: wat nou, geen loomapparaatje, ha, ik ga eens op een andere manier proberen. Ik had niet meer nodig dan een bol wol (of twee), een schaar en een naald met een groot oog (stompe punt is het makkelijkst).

wol-en-naald

Waarschijnlijk heeft iemand anders deze manier  ook allang bedacht, maar dat ben ik niet tegengekomen op internet.

bloemetjes-2

De grootte van de bloemetjes kun je variëren door je vingers dicht bij elkaar te houden of juist niet. De bloemblaadjes vastzetten kan met dezelfde of een andere kleur, en de steekjes kunnen ook op verschillende manieren. Ik heb bij de meeste bloemetjes 6 bloemblaadjes gemaakt (1 blaadje bestaat uit 4 lusjes, 24 in totaal dus), maar zo heel nauw komt het niet, want als een blaadje  5 of 3 lusjes heeft, zie je daar niks van. Een knoopje of kraaltje er op kan natuurlijk ook.

collage

Van de overgebleven drie draden (eentje dus gebruikt voor het hartje) heb ik een steeltje gevlochten.
Imke en ik hebben maar een filmpje gemaakt, want uitleggen met enkel foto’s is lastig.


groetjes van
Evelyn

Pin It!

15 opmerkingen:

Pleuntje zei

Woh..wat leuk een echt filmpje. Heel leuk gedaan en een goede uitleg. TOP. Lijkt me leuk om ze op een kussen te naaien. Ik hoop dat veel mensen genieten van jullie filmpje. X

Dinaz zei

Super!!! Kan niet beter!
Thanx!!!

Fijne dag! Dinaz ♥

yvonnecreatief zei

Bedankt voor de uitleg en het prachtige filmpje!! Ik ga het zeker eens proberen. Zo leuk!!

gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.nl

Dymphie zei

jullie zijn Super! Met de unieke ideeën en met de filmpjes, bedankt!

Dymphie zei

o ja, gepind... :)

Tante Jannie zei

Nou wat leuk! Ik heb hem gepint! :-)

Angélique zei

Geweldig, dank jullie wel! Ook ik heb het gepind en ga het zeker binnenkort proberen, super!

Anneke zei

Heel duidelijk, zo'n filmpje. Bedankt voor de inspiratie!

ida zei

wat leuk! ik ga het ook eens proberen, dank voor 't filmpje.

groetjes Ida

Willy zei

Dit zijn idd hele leuke bloemetjes, bedankt voor het delen!!

brigitte zei

Super leuk die bloemen.
Ik heb geen flowerloom maar vingers heb ik wel. Heel slim bedacht.
Leuk filmpje.
Heb jullie ook gepind.
Groetjes Brigitte

Willeke zei

Leuke bloemen en leuk filmpje! Thanx, dat moet mij ook wel lukken...

Jeanine zei

Jullie worden echte filmmakers! Mooi duidelijk uitgelegd weer. Mijn zus heeft ze nog gemaakt vroeger met zo een apparaatje. Zelf heb ik het nooit gedaan...

Groetjes,
Jeanine

Betsy zei

Super met dat filmpje erbij! Handig idee om zo de bloemen te maken.
Ik heb nog zo'n ouderwets apparaat met pinnetjes en dat gaat ook prima.
Ik ben nog aan het experimenteren met materiaal. Grappig om te zien dat die bloemen ineens weer tevoorschijn komen.
Ook mooi om verschillende hartjes in de bloemen te borduren.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marleen Derweduwen zei

Ik zie héél vaardige vingers die toffe bloemetjes maken!
Mijn notebookbox is prima gelukt ook dankzij jullie filmpje!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...