"" voor mij - voor jou: strijken

vrijdag 1 juni 2012

strijken


Nee ik ga het niet hebben over broeken strijken.
Ik ga creatief strijken.
De techniek komt ergens van internet, dus niet zelf bedacht.
Hoe moet het?

servet-strijken-1
Voor de zekerheid leg ik eerst een oude lap op de strijkplank. Dan een stukje stevig papier,huishoudfolie en het servetje(het bovenste laagje). De strijkbout op standje hoog, eventueel nog een oude lap erop zodat het folie niet aan je strijkbout gaat plakken.
en dan strijken
servet-strijken-2
het servetje zit nu strak op het papier geplakt.
de kanten netjes bijknippen
servet-strijken-3

en je hebt het begin van een kaart of een omslag voor een boekje
kaart

Het kan ook op een canvasdoekje
schilderijtje

of op een houten label
labeltje
Om de zijkanten netjes te krijgen gebruik  ik dubbelzijdig tape
label-a


Het is wel wat kwetsbaar
Het labeltje krijgt in ieder geval een beschermlaagje.(bv mod podge)

groetjes van Imke

Pin It!

17 opmerkingen:

Anneke zei

Ziet er leuk uit, bedankt voor de tip!

Angélique zei

Wat bijzonder, daar zou ik zelf nooit op komen. Dank je wel, ik onthoud het.

ida zei

wat een leuk idee!

groetjes Ida

Miriam zei

Hé, dat is leuk! Ik heb het snel gepint bij Pinterest, ik ga het zeker een keer proberen.

Groetjes
Miriam

Elizabeth zei

O, dit is gaaf...! Laat ik nu nog een doos decoratieve servetten hebben liggen van de dakpannenperiode..
Wat een superidee van jullie, en idd.. even een beschermlaagje erover, misschien lukt het ook nog wel met haarlak...

Groetjes, Elizabeth

Jeanine zei

Bedankt voor de tip. Ik ga dit vandaag nog uitproberen.

Groetjes,
Jeanine

joke zei

De folie werkt dan eigenlijk als lijm?
Wat een grappig idee, ik weet dat je met een strijkijzer ook veel leuke dingen kan doen, maar deze kende ik nog niet.

Betsy zei

Wat simpel eigenlijk, maar wat geeft het een mooi effect! Je kunt er ook heel veel leuke dingen mee maken.
Dank je wel voor de duidelijke uitleg!

Fijn weekend en een lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Fête des Gamins zei

Geweldig idee! Merci!

Anoniem zei

Dit ga ik gelijk proberen!
Je kunt ook bakpapier tussen je strijkijzer en servet leggen.
Het -handig in je tas boekje-was laatst op onze Íerland'reunie ook een groot succes!
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Marleen Derweduwen zei

Ik dacht : eerst eens uitproberen en dan een reactie geven.
Het is bijzonder goed gelukt!!!
Ik heb de zijdepapiertjes van de onderlagen van de servetjes gebruikt als beschermlaag om te strijken.
Nu heb ik een kaart én een bijpassend kaftje voor een boekje!
Subliem toch en dat alles dank-zij 'voor mij-voor jou'

Jolette zei

Wat een leuke tip!!!
Ga het proberen!!!

Karin zei

Ik heb heel veel servetten, dus bedankt voor de tip. Wat voor strijkijzer gebruik je? Ik heb nog een oude strijkijzer, maar dat is wel een stroomstrijkijzer.
Groetjes, Karin

iene zei

@Karin:ik gebruik een heel eenvoudig strijkijzer,zonder toeters en bellen.
groetjes van imke

Anoniem zei

2
Heb het geprobeerd,maar had geen huish.folie in huis.
Met boterhamzakjes lukt ook als je het dubbel gebruikt. Maar beter ging het met de folie dat om tijdschriften zit.
Heb ook nog dubbelzijdig gemaakt--vel papier in zo'n tijdschriftfolie,servetje met goede kant naar beneden,daarop vel in folie en bovenop het 2e servetje.Gaat prima tussen bakpapier,dan kun je ook nog zien waar je vel papier ligt.
Nogmaals bedankt en hier in huis ruikt het 'heerlijk' naar verbrand plastc!
fijne zondag,
groetjes, Truus uit Drenthe

Janine zei

Oke, deze kende ik nog niet, een soort stofpapier maken maar dan anders ;)) zal ik ook eens proberen, bedankt voor de tip

Helmi zei

Ziet er gemakkelijk uit! Ga ik eens proberen. Bedankt voor de tip.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...