"" voor mij - voor jou: merelseizoen

woensdag 23 mei 2012

merelseizoen

In 2001 maakte ik een boekje, het was een kadootje voor mijn moeder.










Ik had voor elke maand een tekstje gemaakt en daar een toepasselijke foto bij gezocht.
De meeste tekstjes/rijmelarijtjes vind ik, nu ik ze weer lees na zoveel jaar, nogal tenenkrommend......(die houd ik dan ook maar lekker voor mezelf), op een enkele na.....
Dit is er zo eentje.
Het gaat over de merels in mei en hoe druk vader en moeder merel  het hebben met zo'n nestje.
Mijn vader had enkele jaren eerder een merelnestje in de achtertuin gefotografeerd, en dat was een mooi onderwerp (eerst even de foto’s laten zien):

merel-1

merel-2

merel-3

Mei 
 
Merelseizoen

takjes zoeken
nestje bouwen
eitjes leggen

hongerig grut

wormen zoeken
nest beschermen
uitgevlogen

uitgeput!

groetjes van
Evelyn

p.s. Vlieland was heerlijk!! Maar daar schrijven we een andere keer misschien nog wel wat over!
p.s. 2 Op dit moment zit er weer een nestje bij mijn vader in de klimop, de jonge merels beginnen voorzichtig de omgeving te verkennen….

Pin It!

5 opmerkingen:

Janine zei

Geweldig, en die foto serie knap hoor, het gedichtje is helemaal top. Complimenten, hier zijn verschillende nesten , maar helaas ook de ekster, ik moet zo vaak naar buiten rennen om die te verjagen. Ik weet tis de natuur, maar ik ben een moeder dus van kindjes blijf je af 😉

Betsy zei

Mooi idee, zo'n persoonlijk boekje.
De foto's zijn prachtig en het gedichtje ook.
Echt een boekje om zo nu en dan weer even te pakken en door te kijken...
Al die vogels is ook echt feest. Hier is het een kakofonie van geluiden. Heerlijk om daar nu lekker van te kunnen genieten deze week. Er zijn ook verschillende nestjes en de jonge merels vliegen hier ook al rond.

Dank voor jullie felicitaties!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Gery zei

Wat een ontzettend leuk geheel, zowel foto's als "rijmelarijtje", zoals jij het noemt.
Maar het staat allemaal zo dicht bij de waarheid.
Trouwens, ik heb ook zo'n fotoserie, alleen liep het bij mij minder vrolijk af, wij hebben ook een vijver.....jonge merels kunnen niet zwemmen :-((
Verdrietig en niet leuk dus.
Groetjes Gery

Aankleedpopje zei

Mooi!

Fête des Gamins zei

Maar alez, zo fijn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...