"" voor mij - voor jou: mini mobile van een armbandje

dinsdag 14 februari 2012

mini mobile van een armbandje

Ik heb nog zo’n hele voorraad armbandjes, weet je nog…..?
Bertje zat er in, het gehaakte/gevilte hartje ook, en nu dacht ik: ik hang er eens iets aan in plaats van er in….
Ik maakte 2 heel verschillende:

mobile-1

Het begin was voor allebei gelijk:

hanger-mobile4

Ik heb de ring ook nog losjes omslingerd met metaaldraad, zodat de hangertjes niet gaan schuiven

mobile-detail-2mobile-detail-3

De linker heb ik verder als volgt gemaakt:

hanger-mobilehartjes-rood

de kraaltjes komen van een foeilelijke kerstversiering, ik heb hem enkel voor de kraaltjes gekocht…
het metalen hartje komt uit een uitverkooparmbandje (gekocht om te slopen)
de hartjes zijn gemaakt van een bladzij uit een boek, beplakt met een rood servetje en bewerkt met goudwas.

mobile-detail

En de rechter zo:

hanger-mobile2hanger-mobile3

doosje met vilten hartjes en zakje met foamhartjes, op elkaar geplakt, allebei van zeeman.

(nog 12 armbandjes te gaan……)

Zo, dit was de laatste van de hartjes”week”knutsels, dankzij mijn zere been liep het allemaal een beetje uit. Eigenlijk had ik als uitzwaaier de kerstkabouters willen transformeren tot Valentijnkabouters, maar dat ging niet meer lukken. Geeft niks, heb ik vast wat voor volgend jaar!(haha)

Het laatste plaatje van de banner was een speldenkussentje.
Dat was zo maar een aardigheidje om te laten zien (vanwege het hartjeslapje…).
Laatst stond er bij het tuincentrum een hele stapel kandelaars voor de helft van de prijs. Ik zag er gelijk een speldenkussen in (in het bovenste deel hoort een waxinelichtje), dat deel kan er ook af en dan heb ik gelijk een prullenbakje voor de losse draadjes.

speldenkussen

groetjes
Evelyn

p.s. voor degenen die zo aardig waren te vragen hoe het nu met me gaat: ik kan nog niet als vanouds uit de voeten, maar het gaat wel elke dag stapje voor stapje vooruit Knipogende emoticon

Pin It!

11 opmerkingen:

Angélique zei

Dat ziet er weer bijzonder creatief uit, erg leuk bedacht!
Fijn dat het weer een beetje beter met je gaat. Sterkte met de restanten van alle ongemakken ;-)
Het onderste deel van het speldenkussen kun je ook prima gebruiken om spelde in op te bergen als ze niet in gebruik zijn.

Agnes zei

Ik ben helemaal fliefd op je speldenkussentje.Toch eens goed rondkijken thuis of ik nog ergens een speldenkussentje van maken.
Maar de andere knutsels zijn ook super.
Lieve groeten,
Agnes

Jolette zei

Grappig dat speldenkussentje!
Leuke mobiles!
Vooral die met de hartjes van papier en de goudwas!

Saskia, Jan en Payal zei

wauw wat een prachtige ideeën!!!
dat van die kandelaar is geweldig!

Pleuntje zei

Wat een creativiteit allemaal. Stuk voor stuk leuke dingen.
En ik ben blij dat het weer de goede kant op gaat met je gezondheid. X

Ellie zei

Schitterend, vooral dat speldenkussentje ben ik helemaal verliefd op!

't Glimmenhofje zei

Wat een schattig idee met die armbandjes en toevallig kocht ik laatst ook bij de Zeeman die hartjes om ze ergens voor te gebruiken. Dus leuk te zien dat jij dit ermee gedaan hebt! En dat speldenkussentje met opberggedeelte is een handig ding en ziet er leuk uit. Groetjes, Joyce.

Janine zei

super leuk idee, en van die dingen heb ik hier ook oeveral slingeren, hahaa, dus aan de slag, dat kussentje op die zinken kandelaar, enogggg, ik vind de kandelaar ook zo leuk. super week met allemaal prachtige,leuke , lieve ideetjes, beterschap met het zere been. groetjes van Janine

Betsy zei

Geweldig, die mobiles! Ik moest wel lachen toen ik las hoe je aan al die kraaltjes e.d. kwam. Ik koop en sloop ook alles wat los en vast zit: heel herkenbaar dus...
Je kandelaar is ook super.
Je hebt ons wel verwend met al die leuke ideeën in de hartjesweek. Dank je wel!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Willy Duit zei

Wat een prachtige hangers...leuk idee!!!

Marian zei

Leuk zeg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...