"" voor mij - voor jou: ketting

woensdag 22 februari 2012

ketting

Ik moet nu aan dat liedje denken: ‘k zou zo graag een ketting rijgen . . . . .

Maar het blijft niet bij rijgen.
Ik begin er wel mee, 60 knoopjes aan een draadje.

knoopjes-rijgen



In dit geval aan een sieraad haakdraad. Het woord zegt het al, ik ga haken.
Heel eenvoudig: een ketting van lossen haken en na elke drie lossen schuif ik een
knoopje tegen de haaknaald en haak om het knoopje verder.

knoopje-haken


Als alle knoopjes gehaakt zijn,fröbel ik er een slotje aan (niet zo heel netjes zie ik op de foto)

slotje


en dit is dan het resultaat

gehaakte-ketting-1


Ik  had  er al eerder een paar gemaakt, nog één met knoopjes en één met kralen

gehaakte-ketting-2


gehaakte-ketting-3

groetjes van Imke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...