"" voor mij - voor jou: ketting

woensdag 22 februari 2012

ketting

Ik moet nu aan dat liedje denken: ‘k zou zo graag een ketting rijgen . . . . .

Maar het blijft niet bij rijgen.
Ik begin er wel mee, 60 knoopjes aan een draadje.

knoopjes-rijgen



In dit geval aan een sieraad haakdraad. Het woord zegt het al, ik ga haken.
Heel eenvoudig: een ketting van lossen haken en na elke drie lossen schuif ik een
knoopje tegen de haaknaald en haak om het knoopje verder.

knoopje-haken


Als alle knoopjes gehaakt zijn,fröbel ik er een slotje aan (niet zo heel netjes zie ik op de foto)

slotje


en dit is dan het resultaat

gehaakte-ketting-1


Ik  had  er al eerder een paar gemaakt, nog één met knoopjes en één met kralen

gehaakte-ketting-2


gehaakte-ketting-3

groetjes van Imke

Pin It!

9 opmerkingen:

Willy zei

Wat leuk!
Ik zou niet kunnen kiezen, vind alles mooi!

Anneke zei

Erg leuk, alle 3!

Cynthia Schelzig zei

great way to use up all those extra buttons...I love the earthtone one!

Jolette zei

Leuk en zo simpel...als je weet hoe je het moet doen!!!

Betsy zei

Wat is dat mooi! En toch heel simpel. Leuke tip om mijn knopenvoorraad eens voor aan te spreken :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Jacomijn zei

Wat een leuk idee !! Dit ga ik onthouden !!

Willeke van der Heijden zei

LEUK, alle 3, voor iedere gelegenheid eentje!
Ik heb niet zoveel knopen, maar met kralen kan het natuurlijk ook...die heb ik wel.
Thanks for the inspiration!

Ingrids weblog zei

Super leuk!

Groetjes Ingrid

ElisabethAndrée zei

Wat een leuke kettingen heb je gemaakt en het lijkt zo simpel. Dank voor de uitleg, misschien ga ik het een keer proberen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...