"" voor mij - voor jou: kijkkastje

donderdag 24 november 2011

kijkkastje

Af en toe zie ik er één voorbij komen, zo’n leuk kastje (shadowbox) van Tim Holtz, zoals hier bij Rozemarietje.
Ik ga er zelf één in elkaar frutselen.
Op zolder een doos opgezocht, een tekening gemaakt en karton gaan snijden.
Daarna heb ik bakjes gemaakt.


doosje-1

Dan kan het grote kliederen beginnen met krantenpapier en behangplaksel.
Ik verf alvast een paar bakjes om te kijken of het een leuk kleurtje is. Achteraf is dit niet zo heel slim, want hier heb ik de verf verdund en was tevreden met het resultaat. Maar toen ik later alles ging verven ben ik het verdunnen vergeten en werd het geheel dus wat feller van kleur.


doosjes-2



En dan : het kastje vullen met spullen. ( thema tuin )



kijkkastje-1

tuin-kijkkastje-thema-tuin

Dit is het geworden. Het is niet zo’n strak kastje als dat van Tim, maar ik ben er blij mee en ik heb al een idee voor een volgend kastje.

groetjes van de I van IenE

Pin It!

11 opmerkingen:

Desirée-ScrapDees zei

oh wat een leuk resultaat is het geworden zeg en ja misschien niet zo strak,maar vind het nu juist niet zo gemaakt geworden en het voordel is dat je niet zo'n duur pakket moet kopen, leuk joh!
Leuk thema ook!

Eldi zei

Hoi,

Erg leuk zeg, gewoon ook materialen gebruiken die je in huis hebt. ZO wordt het een erg persoonlijk iets en kan je varieren op de persoon waar aan je een kadootje wilt geven.

De tas hangt in de kamer, duidelijk zichtbaar, zodat wie er binnenkomt em gelijk ziet!

Groetjes

brigitte zei

Erg leuk hoor.
En die doosjes zijn hardstikke duur.
Dan ga ik toch echt wel voor deze hoor.
Lucifer doosjes kunnen ook vast wel die zijn er ook in een paar maten.
Groetjes Brigitte

Gerd@ zei

Wat een ontzettend leuk idee ........ en niet zo strak dat heeft ook wel weer wat ... tís handwerk zeg ik dan altijd ...

Groetsss Gerd@

Annie Bodelier zei

nou, geef mij maar zo'n minder strak kastje - veel en veel leuker!
En budget-vriendelijk....is altijd meegenomen. ;-D

Dymphie zei

strak of niet zo strak (who cares...), heel leuk gedaan!

Pleuntje zei

Een heel leuk kastje. Ook leuk met lucifersdoosjes. Ik kijk uit naar de volgende. x Petra

Anneke zei

Supermooi!!!!! Leuk thema koos je! Ik zie hele mooie details! Ben ook ooit eens aan zo'n doos begonnen, nog niet afgemaakt. Nu ik dit zie krijg ik weer zin/moed...

iene zei

@ Pleuntje: daar kan je misschien ook een mini ladenkastje van maken, ik ga er over nadenken. Bedankt voor de tip.
groetjes,imke

herminesplace zei

Vind hem zeker zo leuk dan een kant en klare tim Holtz. Super

Janine zei

nou wat mij betreft, veel leuker dan die gemaakte van tim holzt. super kado idee!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...