"" voor mij - voor jou: geschifte slagroom

woensdag 10 augustus 2011

geschifte slagroom

wat doe je er mee……

Zoals je je hier kon lezen, was mijn slagroom (2 pakjes) nogal mislukt.

Ik wist echt niet hoe dat kwam, maar na een korte speurtocht op internet kwam ik er achter dat ik de room waarschijnlijk niet goed genoeg gekoeld had. Tja, je moet het maar weten….

Ik kon niet direct iets vinden als “doe meer met geschifte room”……maar weggooien kan altijd nog, dacht ik.

Een boterachtige substantie, daar las ik over en toen wist ik het.

Ik heb nog een keer flink de mixer er door heen gehaald, het vocht afgegoten, in een zeef gedaan en met een lepel flink aangedrukt.

geschifte room (7)

Het was natuurlijk al gezoet, dus ik heb er een zoet smeerseltje van gemaakt.

Ik deed wat schepjes oploskoffie (zo fijn mogelijk) door de boter, je kunt daarna eventueel nog wat poedersuiker toevoegen.

geschifte room (4)geschifte room (6)

Doe een flinke schep op een simpel biscuitje, wat hagelslag o.i.d. erover en smullen maar! Op een plakje cake gesmeerd smaakt het trouwens ook niet verkeerd…..

geschifte room (3)

(misschien is het een bekend recept, mijn moeder maakte het vroeger regelmatig, met boter of margarine, maar dat het ook met geschifte slagroom kan was een verrassing!)

o ja, en de taart was ook goed gelukt:

geschifte room (1)

nu maar weer even rustig aan met de calorieën…….

Morgen geen nieuw bericht, we gaan een dagje inspiratie opdoen in den Bosch! (en vooral mooie papiertjes kopen hoop ik, want daar ben ik dol op!)

groetjes van de E van Iene

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...